Forslag og metoder til at styrke sammenholdet ved byggeri

Forslag og metoder til at styrke sammenholdet ved byggeri
Dette indlæg er finansieret indlæg og indeholder promoverede hjemmesidehenvisninger.

Man kan faktisk gøre en hel del, hvis man vil skabe en god fællesskabsfølelse på en byggeplads og hos andre, der arbejder med byggeri, om det så er blandt medarbejdernes hos hverandre, eller det er chefen og/eller ledelsen, der kan gøre en indsats.

Disse metoder kan bruges og bruges måske allerede her http://www.hmu.dk/index.html , men ellers kan de også bruges mange andre steder i landet.

Som medarbejdere kan man fælles arrangere nogle arrangementet, der spænder fra det mindre i at ses til en fredagsbar, men enten stiller op på byggepladsen, eller man finder et hyggeligt nærliggende sted at opholde sig impromptu, fordi man er ude på en opgave ved nye omgivelser, end man er vant til, hvor man lige kan udnytte at se noget andet end det sædvanlige.

Men man kan også lave indbydelser over et fælles internet net, når måske ledelsen har for travlt til at arrangere dette, eller man kan gøre det over de sociale medier, så man gør det udenom arbejdet, så det føles mindre officielt.

Fra chefens side er det også vigtigt at vise sin påskønnelse for ens medarbejdere, så længe det er ment oprigtigt og ikke bare til ære for fotografen, så at sige.

Man skal kravle ned fra ens hvide hest og komme ud til selv dem, der umiddelbart rangere lavest i hierarkiet, specielt hvis det er en større virksomhed.

Gør dit forarbejde, så du ved, hvad de vigtigste medarbejdere hedder, og hvad de laver og har af ansvar.

Giv dine medarbejdere en julebonus eller en anden gave, selvom det måske er HR-chefen, der sørger for det praktiske her.

Det samme bør man gøre med samarbejdspartnere, for man behøver ikke ligefrem at være joviale med hinanden, men at sende et personligt julekort for eksempel til de vigtigste samarbejdspartnere kan vise, at man virkelig værdsætter ens gode samarbejde.

Sender man varer ud, så kan man vedlægge en lille snack, som man ikke tager penge for eller fortæller om.

Det gør, at kunderne husker en fremfor de andre.